Загальнодоступний
інформаційно-довідковий
ресурс

Вступ

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - ЗІР) створено у рамках Електронного Уряду з урахуванням тенденцій розвитку інформаційних технологій у сфері побудови веб-ресурсу та розглядається як інтегрований ресурс в інформаційне середовище органів ДФС, у якому уся направленість діяльності Державної фіскальної служби України, як внутрішня так і зовнішня, а також усі відповідні процеси інформаційно-довідкових ресурсів підтримуються та забезпечуються відповідними інформаційно-комп’ютерними технологіями.

Робота ЗІР направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією.

Інформаційне наповнення ЗІР здійснюється на підставі функціональних повноважень ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру (щорічно понад 1 млн. звернень) та з метою мінімізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.

У розділах ЗІР: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Письмові консультації» інформація систематизована по тематиках:

  • оподаткування;
  • митна справа;
  • єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • електронний цифровий підпис.

У розділі «Запитання – відповіді з Бази знань» реалізована можливість самостійного пошуку інформації, шляхом ознайомлення з редакціями відповідей на запитання, з якими звертаються клієнти до Контакт-центру по телефону, електронній пошті та письмово.

Розділ «Нормативні та інформаційні документи» містить нормативні та інформаційні документи з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та електронного цифрового підпису, інших питань законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС, а також іншу інформацію стосовно роботи органів ДФС.

Розділ «Письмові консультації» наповнюється витягами з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян.

Розділ «Коментарі та пропозиції» надає можливість працівникам органів ДФС здійснювати зворотній зв’язок з модератором ЗІР шляхом залишення коментарів-пропозицій до запитань–відповідей з Бази знань, з метою прийняття участі у формуванні та вдосконалення автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. В подальшому таку можливість з використанням електронного цифрового підпису матимуть і зовнішні користувачі.

Розділ «Актуальні запитання» надає можливість користувачам ресурсу переглядати 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день та відповіді на них.

Розділ «Останні зміни в законодавстві» повідомляє користувачів про зміни в законодавстві з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.

Розділ «Необхідно знати» містить найактуальнішу інформацію, яку важливо знати платникам податків. Крім того, для своєчасного подання звітності до органів ДФС та сплати податків і зборів щомісяця оновлюється Податковий календар.

Розділ «Ставки податків та зборів» надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Розділ «Контакт-центр ДФС» містить інформацію щодо отримання суб’єктами господарювання та громадянами інформаційно-довідкових послуг засобами телефонного зв’язку та надсилання електронних листів до ІДД ДФС.

Розділ «Антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» містить інформацію для суб’єктів господарювання та громадян щодо порядку роботи сервісу «Пульс», пам’ятку користувача та статистичні дані.

Розділ «Інтерактивна мапа» створено для більш зручної орієнтації та можливості детального ознайомлення користувачів ресурсу з інформацією за напрямками «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО» (податок на доходи фізичних осіб).

Функціонал ресурсу забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, в т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.

Інформаційно-довідковий департамент ДФС продовжує роботу щодо розширення можливостей та підтримки ресурсу в актуальному стані. Для надання пропозицій та зауважень щодо роботи ресурсу пропонується використати «Форму зворотного зв’язку».

1. Пошук запитання-відповіді, нормативного (інформаційного) документа чи витягу з письмової консультації

1.1. Пошукова система.

Рис 1. Вікно пошуку запитання-відповіді, нормативного (інформаційного) документа чи письмової консультації
Рис 1. Вікно пошуку запитання-відповіді, нормативного (інформаційного) документа чи письмової консультації
  1. поле для внесення ключових слів пошуку
  2. динамічний список видів податків (зборів, платежів, внесків) чи тематик запитань (Категорія)
  3. динамічний список для деталізації пошуку по обраному податку (збору, платежу, внеску) чи тематиці (Підкатегорія)
  4. джерела пошуку (Всі, Запитання-відповіді, Документи, Письмові консультації)
  5. напрямки пошуку (Всі, Оподаткування, Митна справа, Єдиний внесок, Електронний підпис)
  6. перехід до розширеного пошуку
  7. розширений пошук серед: Питань або Відповідей або Питань та Відповідей
  8. розширений пошук: Чинні або Не чинні
  9. розширений пошук на певну дату або протягом необхідного періоду часу за допомогою календаря
  1. здійснити пошук
  2. поле результатів пошуку (із знайденими запитаннями-відповідями, документами, письмовими консультаціями)
  3. піктограма «Запитання-відповіді»
  4. піктограма «Документ»
  5. піктограма «Письмове звернення»
  6. спливаюче вікно з відображенням повного змісту запитання, назви документу
  7. поле змісту відповіді, тексту документа
  8. очистити параметри пошуку
  9. піктограма для здійснення авторизації

Універсальна система пошуку, орієнтована на пошук запитання-відповіді з Бази знань, нормативного (інформаційного) документа чи витягу з письмової консультації, включає наступні види пошуку:

  • Інтелектуальний пошук – миттєвий пошук за допомогою ключових слів чи їх частин з урахуванням суті запитання.

  • Динамічний пошук – дає можливість знайти відповідь, нормативний (інформаційний) документ чи витяг з письмової консультації за допомогою обраних реквізитів: вид податку (збору, платежу, внеску) чи тематики запитання, деталізація пошуку по обраному податку (збору, платежу, внеску) чи тематики запитання, за джерелами пошуку (Всі, Запитання-відповіді, Документи, Письмові консультації), за напрямками пошуку (Всі, Оподаткування, Митна справа, Єдиний внесок, Електронний підпис), серед: Питань або Відповідей або Питань та Відповідей, а також серед: Чинні або Не чинні.

Примітка
Обов’язкова умова пошуку: за джерелами пошуку у полі 4 (Запитання-відповіді, Документи, Письмові консультації або Всі джерела пошуку), напрямками пошуку у полі 5 (Всі, Оподаткування, Митна справа, Єдиний внесок, Електронний підпис), у полі 7 серед Питань, Відповідей або Всюди, а також у полі 8 (Чинні або Не чинні), вибірка інформації можлива лише після набору ключових слів у полі 1 або вибору податку (збору, платежу, внеску) у полі 2.

1.2. Основні рекомендації пошуку.

Використовуйте слова, які з найбільшою ймовірністю можуть бути в запитанні чи документі у будь-якій послідовності, чи їх частини (не менше трьох знаків) з врахуванням термінології, як використовується в нормативно-правових актах. Пошук здійснюється без врахування регістру символів (наприклад, ЗАКОН або закон). Однак пошук за одним ключовим словом не завжди дозволяє швидко знайти відповідь на запитання яке цікавить, оскільки список буде досить великим. Як правило, для того щоб чітко сформулювати проблему, необхідно деталізувати запит, і з цією метою застосовуються не одне а декілька ключових слів.

Під час набору ключових слів зверніть увагу на закінчення слів, оскільки вони можуть бути різними, в залежності від побудови речення, тому, як варіант, застосовуйте слова без закінчень.

Звертаємо увагу, що в уніфікованих запитаннях за джерелом пошуку «Запитання-відповіді» застосовуються скорочення, наведені у пункті 1.3.

Рекомендуємо застосовувати скорочення, які використовуються в уніфікованих запитаннях (пункт 1.3), а також поєднувати Інтелектуальний та Динамічний види пошуку.

Для обмеження кількісного результату пошуку з аналогічними ключовими словами доцільно здійснювати деталізований пошук з використанням полів 2 та 3. Класифікатори дозволяють швидко зорієнтуватися в наповненні вибраного ресурсу і відібрати лише ті результати пошуку, які Вас цікавлять.

Для того щоб змінити або очистити обрані вид податку чи тематику запитання (поле 2), не змінюючи інші параметри деталізованого пошуку, необхідно вибрати вільне поле, яке знаходиться на початку переліку.

Пошук по виду податку (збору, платежу, внеску) чи тематиці запитання та деталізація пошуку по обраному податку (збору, платежу, внеску) чи напрямку запитання здійснюється шляхом обрання відповідного значення із динамічного списку у полі 2 та 3.

Примітка
У полі 3 деталізація пошуку по обраному податку (збору, платежу, внеску) чи напрямку запитання здійснюється лише для пошуку запитань відповідей та письмових консультацій (рис 2). Для пошуку нормативних (інформаційних) документів деталізація пошуку у полі 3 не здійснюється.
Рис 2. Вікно з розгорнутим динамічним списком поля 3 для деталізації пошуку по тематиці (Підкатегорія) запитання-відповіді чи письмової консультації
Рис 2. Вікно з розгорнутим динамічним списком поля 3 для деталізації пошуку по тематиці (Підкатегорія) запитання-відповіді чи письмової консультації

Пошук по напрямку (Всі, Оподаткування, Митна справа, Єдиний внесок, Електронний підпис) здійснюється шляхом обрання відповідного значення із динамічного списку (поле 5).

Напрямок «Оподаткування»: розміщено запитання-відповіді, напрацьовані після набрання чинності Податкового кодексу України, які систематизовані по видах податків (збору, платежу, внеску) чи тематиці запитання: 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 114, 115, 116, 117, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 127, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140.

Напрямок «Митна справа»: 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221.

Напрямок «Єдиний внесок»: 301.

Напрямок «Електронний підпис»: 401.

Напрямок «Оподаткування» до податкової реформи (01.01.2015): 502, 506, 510, 511, 513, 518, 521, 524, 525, 526, 528, 530, 531, 537.

Можливості розширеного пошуку дозволяють здійснити вибір щодо пошуку серед питань або при необхідності серед відповідей (поле 7). А також, здійснити вибір по «Чинних» або по «Не чинних» відповідях та нормативних (інформаційних) документах (поле 8), які містять посилання на норми, що втратили чинність у зв’язку із змінами у законодавстві і були чинними до певної дати (діє до .…).

Примітка
Пошук відповідей за напрямком «Оподаткування» до податкової реформи здійснюється із обов’язковим обранням у полі 8 вікна пошуку «Не чинні» (за винятком Категорії 502).

Після введення параметрів пошуку натиснути на кнопку «Знайти».

У разі необхідності зміни параметрів пошуку необхідно натиснути на напис «Очистити».

1.3. Скорочення, які використовуються в уніфікованих запитаннях.

Для оптимізації пошуку інформації в уніфікованих запитаннях за джерелом пошуку «Запитання-відповіді» (поле 4) користувачам ресурсу пропонується застосовувати у полі 1 пошукової системи ресурсу відповідні скорочення термінів та визначень, які використовуються в нормативно-правових актах.

Список скорочень, які використовуються в уніфікованих запитаннях

1.4. Тематичні інтерактивні мапи.

Для більш зручної орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямками «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «Оподаткування», можливості швидкого ознайомлення із законодавчою базою та відповідями на питання за вказаними напрямами, пропонуємо Вашій увазі розділ «Інтерактивна мапа», який працює за принципом «Крок за кроком».

1.4.1. Тематичні мапи за напрямком «Митна справа»

1.4.1.1. Тематична мапа для юридичних осіб

1.4.1.2. Тематична мапа для фізичних осіб

1.4.2. Тематична мапа за напрямком «Єдиний соціальний внесок»

1.4.3. Тематична мапа за напрямком «ПДФО» (податок на доходи фізичних осіб)

Цифрові позначення в Тематичних мапах відповідають тематикам запитань (Категоріям), відображеним у динамічних списках поля 2 та поля 3.

1.5. Список документів як результат пошуку.

Результатом будь-якого пошуку є перелік документів (11) у вигляді запитань-відповідей (12), нормативних (інформаційних) документів (13) чи письмових консультацій (14). Якщо список перевищує 100 документів то для його подальшого перегляду необхідно натиснути на кнопку «Показати ще …» в кінці списку.

При наведенні курсора на документ в списку, відкривається повний текст запитання або назви документа (15).

Активним в списку є документ виділений кольором. Для того щоб активувати будь-який документ в списку, достатньо навести на нього курсор і натиснути мишкою. У нижній частині екрану з’явиться текст відповіді, нормативного (інформаційного) документа, витяг з письмової консультації (16).

Ключові слова, цифри, які були використані для пошуку, в тексті відповіді виділяються жовтим кольором.

Якщо пошук здійснювався за джерелами пошуку «Всі», тоді першими в списку будуть Запитання-відповіді потім Документи, а потім Письмові консультації (рис.1).

Список нормативних (інформаційних) документів перед назвою має окрему нумерацію (наприклад: 102.02 Постанова КМУ від 2 лютого 2011 року № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних…», де 102 – код виду податку, 02 – ознака групування документів.

Ознака групування документів: 01 – кодекси, закони, укази; 02 – постанови; 03 – накази, розпорядження; 04 – листи; 05 – інше; 06 – форми та бланки документів.

За допомогою кнопки Ctrl та прокрутки колеса мишки (вперед або назад) Ви можете збільшити або зменшити масштабування екрану.

1.6. Завантаження, копіювання та друку документів, запитань з відповідями, письмових консультацій, знайдених за результатом пошуку.

Для завантаження та друку обраного нормативного (інформаційного) документа скористайтесь кнопкою «ЗАВАНТАЖИТИ нормативні та інформаційні документи» (рис 3).

Рис 3. Кнопка для завантаження нормативного (інформаційного) документу
Рис 3. Кнопка для завантаження нормативного (інформаційного) документу

Для завантаження та друку обраних: запитань з відповідями, які розміщені у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань», натисніть піктограму ; письмових консультацій, які розміщені у розділі «Письмові консультації», натисніть піктограму . Після завантаження запитання з відповіддю або письмової консультації для друку скористайтеся відповідною кнопкою (рис 4).

Рис 4. Кнопка для завантаження та друку обраного запитання з відповіддю або письмової консультації
Рис 4. Кнопка для завантаження та друку обраного запитання з відповіддю або письмової консультації
Примітка
Рекомендована версія комп’ютерного програмного забезпечення для коректного завантаження файлів у форматі PDF – Adobe Reader 11.

Текст відповіді чи окремий її абзац можна також зберегти. Для цього виділіть його за допомогою мишки та скопіюйте його за допомогою правої клавіші мишки і пункту меню «Копировать» або клавішами Ctrl + С та вставте у відкритий документ текстового формату (наприклад Microsoft Word).

1.7. Актуальні запитання.

Для користувачів ресурсу у розділі «Актуальні запитання» реалізована можливість перегляду 10-ти найактуальніших запитань, з яких платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день. Натиснувши на запитання, що цікавить користувача, відкривається інформація щодо категорії розділу «Запитання-відповіді з Бази знань», до якої відноситься вибране запитання та коротка і повна відповіді на нього.

Рис 5. Вікно з розгорнутою інформацією про актуальне запитання та відповіддю на нього
Рис 5. Вікно з розгорнутою інформацією про актуальне запитання та відповіддю на нього

2. Коментарі та пропозиції

Функціонал ЗІР передбачає можливість здійснення зворотного зв’язку шляхом залишення коментарів-пропозицій до запитань та відповідей, розміщених у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань», які будуть загальнодоступні для інших користувачів в частині перегляду та залишення нових коментарів.

2.1. Авторизація.

Для того щоб мати можливість зворотного зв’язку для залишення та перегляду коментарів та пропозицій до запитань-відповідей, перш за все, необхідно авторизуватися, натиснувши на піктограму (18), ввести логін та пароль (рис 6).

Рис 6. Вікно з відповідними полями для введення логіна та пароля
Рис 6. Вікно з відповідними полями для введення логіна та пароля

Наразі, в процесі тестового впровадження, авторизація в ЗІР доступна для працівників органів ДФС для надання коментарів та пропозицій до запитань та відповідей, розміщених у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» та для перегляду вже існуючих коментарів та пропозицій у розділі «Коментарі-пропозиції». Авторизація здійснюється з використанням логінів-паролів, наданих Інформаційно-довідковим департаментом ДФС.

В подальшому можливість залишити коментар або переглянути наявні коментарі у вищезазначених розділах ЗІР матимуть і зовнішні користувачі шляхом авторизації з використанням електронного цифрового підпису.

Для зовнішніх користувачів реалізована можливість висловлення своїх побажань та зауважень щодо технічної роботи ЗІР за допомогою «Форми зворотного зв’язку» у даному розділі ЗІР (без авторизації).

2.2. Залишення коментарів та пропозицій.

Авторизований користувач ЗІР після натискання на піктограму «Запитання-відповідь» (12) або піктограму «Письмова консультація» (14) може залишити свій коментар або пропозицію у відповідному полі вікна з повним текстом запитання та відповіді на нього (рис 7).

Рис 7. Вікно з полем для залишення коментаря або пропозиції до запитання та відповіді на нього
Рис 7. Вікно з полем для залишення коментаря або пропозиції до запитання та відповіді на нього

Залишені Вами коментарі та пропозиції будуть опрацьовані модераторами, після чого вони стануть доступними для всіх користувачів ресурсу.

3. Додаткове інформування про зміни в законодавстві

Інформаційно-довідковий департамент ДФС у розділі «Останні зміни в законодавстві» інформує платників податків про зміни в законодавстві з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного соціального внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС. Також пропонує отримувати повідомлення про зміни в законодавстві на електронну пошту безкоштовно. Для цього необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням в полі ТЕМА: 6011.

Крім того, розділ «Необхідно знати» містить найактуальнішу інформацію, яку важливо знати платникам податків. А також, для своєчасного подання звітності до органів ДФС та сплати податків і зборів щомісяця оновлюється Податковий календар.

4. Отримання інформаційно-довідкових послуг засобами телефонного зв’язку та повідомлення про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС

Розділ «Контакт-центр ДФС» містить інформацію щодо отримання суб’єктами господарювання та громадянами інформаційно-довідкових послуг засобами телефонного зв’язку та надсилання електронних листів до ІДД ДФС.

Розділ «Антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» містить інформацію для суб’єктів господарювання та громадян щодо порядку роботи сервісу «Пульс», пам’ятку користувача та статистичні дані.

Дані розділи є безпосередніми комутаторами зв’язку. При натисканні на зазначені у розділах номери телефонів в пристроях з комунікаційною телефонією (мобільний телефон, планшет або комп’ютер) відбувається з’єднання з голосовим автовідповідачем та фахівцями «Контакт-центру ДФС» та «Антикорупційного сервісу ДФС «Пульс».