Акредитований центр сертифікації
ключів ІДД ДФС (АЦСК ІДД ДФС)

www.acskidd.gov.ua
Місцезнаходження та режим роботи
відокремлених пунктів реєстрації
користувачів АЦСК ІДД ДФС

www.acskidd.gov.ua/contacts

Актуальні запитання щодо послуг ЕЦП (20.07.2018)

Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС та переліком документів, необхідних для отримання послуг ЕЦП?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС та переліком документів, необхідних для отримання послуг ЕЦП?
Відповідь Коротка та повна відповіді ідентичні.
     Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (www.acskidd.gov.ua) в розділі «Пункти обслуговування».
     Перелік документів, необхідних для отримання послуг електронного цифрового підпису, наведено в розділі «Підготовка документів та реєстрація», розміщеного на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (www.acskidd.gov.ua/ головна/ «Отримання послуг електронного цифрового підпису»).

Чи є платними послуги з придбання СГ посилених сертифікатів відкритих ключів в АЦСК ІДД?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Чи є платними послуги з придбання СГ посилених сертифікатів відкритих ключів в АЦСК ІДД?
Відповідь Коротка та повна відповіді ідентичні.
     Відповідно до п.2.2 р. 2 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (далі – АЦСК ІДД), АЦСК ІДД здійснює свою діяльність в сфері надання послуг електронного цифрового підпису органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктам господарської діяльності та фізичним
особам, з можливістю безоплатної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів.
     Отже, АЦСК ІДД надає послуги електронного цифрового підпису на безоплатній основі.

Чи потрібно скасовувати сертифікати електронного цифрового підпису та отримувати нові у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Чи потрібно скасовувати сертифікати електронного цифрового підпису та отримувати нові у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи?
Відповідь Коротка:
     У разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати електронного цифрового підпису (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.
Повна:
     Підпунктом 6.6.2 п. 6.6 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) визначено, що клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема:
     у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті;
     виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.
     Крім того, відповідно до п.п. 3.4.6 п. 3.4 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.11.2017 № 150, замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.
     Для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єкт господарювання повинен звернутись до підрозділу реєстрації користувачів та надати комплект документів, перелік яких визначено Регламентом АЦСК ІДД ДФС.
     Отже, у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.

Які дії підписувача, якщо він втратив (пошкодив) особистий ключ або забув пароль захисту особистого ключа?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Які дії підписувача, якщо він втратив (пошкодив) особистий ключ або забув пароль захисту особистого ключа?
Відповідь Коротка та повна відповіді ідентичні.
     Якщо підписувач втратив (пошкодив) особистий ключ або забув пароль захисту особистого ключа, то він повинен звернутись до представництва АЦСК ІДД в якому отримував послугу електронного цифрового підпису та повторно пройти процедуру реєстрації з одночасним поданням заяви на скасування посиленого сертифіката та пакету реєстраційних документів для відповідної категорії платника податків перелік яких визначено у розділі 5 Регламенту АЦСК ІДД.

Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?
Відповідь Коротка та повна відповіді ідентичні.
     Необхідно перевірити:
     - який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);
     - правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);
     - чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).
     - чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.
     У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.